søndag den 26. august 2012

Begravelsen kan koste kassen uden for folkekirken

Danskerne risikerer at overse de negative konsekvenser af at melde sig ud af folkekirken. Flere overraskes især af udgifterne til gravpladsen, når vi dør og skal herfra.

Nye tal fra Danmarks Statistik viste forleden en stor stigning i antallet af udmeldelser fra den danske folkekirke: Mere end 12.000 personer sagde farvel til folkekirken i første halvdel af 2012, mens tallet for hele 2011 var på 13.587 personer. Den markante stigning tilskrives især diskussionen om folkekirken og vielse af homoseksuelle.

Negative konsekvenser overrasker
Hos Landsforeningen Liv&Død, der informerer danskerne om død og begravelse, oplever man imidlertid, at flere bliver overrasket over konsekvenserne af en udmeldelse. Selvom kirkeskatten - der i nogle kommuner er på 1,5 procent af den årlige skattepligtige indkomst - kan spares væk, mens man lever, kommer det bag på flere, at udmeldelsen kan have voldsomme negative økonomiske konsekvenser for de efterladte.

Det er naturligvis en privat trossag, hvorvidt man ønsker at være medlem af folkekirken eller ej. Vi opfordrer hverken til det ene eller andet, og der er mange forskellige og ofte meget personlige grunde til, at danskerne vælger at melde sig ud , mener Mogens Balling, som er administrerende direktør for Landsforeningen Liv&Død, der en af Danmarks ældste foreninger.

Men som videncenter er en af vores hovedopgaver netop at informere om forhold i forbindelse med død og begravelse, og vi vil gerne gøre vores til, at danskerne får det fulde overblik over hvilke rettigheder, man har som medlem eller ikke-medlem af folkekirken. Man skal være opmærksom på, at der i forbindelse med udmeldelsen bortfalder en række traditionelle rammer for begravelsen. F.eks. har man ikke ret til, at en præst medvirker ved begravelsen, og der kan også være økonomiske konsekvenser for de efterladte. Begge disse forhold bør være afklaret for en selv men også for ens nærmeste , fortsætter Mogens Balling.

13.000 kr. eller gratis
Med hensyn til de økonomiske konsekvenser nævner han som eksempel Dragør Kirkegård, hvor et kistegravsted kan erhverves for 17.775 kr., mens man kan nøjes med at betale 1.778 kr., hvis den afdøde er medlem af folkekirken. Forskellene bliver ikke meget mindre, hvis man flytter til en anden del af landet.
I Lemvig Provsti er prisforskellen også voldsom: Dør du her og vil begraves i kiste, skal du betale mere end 13.000 kr. for at købe et gravsted. Er du med i folkekirken, er det ganske gratis , forklarer Mogens Balling.

Lignende prisforskelle gør sig gældende, hvis det er en urnegravplads, der efterspørges. På Frederikssund Kirkegårde er en urnegravplads gratis, men har du meldt dig ud af folkekirken, er prisen en anden, nemlig 3.560 kr. , uddyber Mogens Balling.

Gratis information betaler sig
Han understreger, at eksemplerne er tilfældigt udvalgt, og at selvom en kiste- eller urnegravplads er gratis, kan der komme ekstra udgifter til gravning og lignende. Desuden kan det have betydning, om man er såkaldt inden- eller udenbys borger.

For nogen kan det være fornuftigt at have de store prisforskelle med i overvejelserne, inden man beslutter sig for at melde sig ud af folkekirken. Men man bør også have gjort det helt klart for ens nærmeste, at man eventuelt har meldt sig ud , slutter Mogens Balling, der i samme åndedrag gør opmærksom på, at man kan få gratis information hos Landsforeningen Liv&Død, hvis man er i tvivl om konsekvenserne ved en udmeldelse.

Læs mere her

tags: Danmark, 2011, direktør, økonomi, homoseksuel, Danmarks Statistik, begravelse, 2012, Lemvig,

lørdag den 25. august 2012

Romantiske massebryllupper på Nørre Vosborg

Folk fra hele landet rejser til herregården for at blive gift

På lørdag den 25. august skal en af Danmarks fremtrædende jazzguitarister, Jakob Bro, giftes med Ditte Holm, og festen holder de på den restaurerede herregård Nørre Vosborg. Parret bor ellers i København. Men ligesom mange andre fra hele landet har de fået øje på de romantiske bygninger og omgivelser ved Vemb vest for Holstebro.

Nørre Vosborg danner i øjeblikket ramme om mindst én vielse hver lørdag. I september i år er der flere gange to bryllupsfester på samme dag. Brudepar og gæster kommer ofte rejsende langvejs fra. Direktør Thomas Holme fra Hotel Nørre Vosborg tæller sammen, at han i den seneste tid har givet 30 par deres livs fest. Det skaber også travlhed i de omkringliggende kirker.

Nørre Vosborg blev genindviet i 2008 efter en restaurering til 145 millioner kr. I de to store stråtækte lader findes der i dag store gemakker til bryllupsfester. Mange brudepar holder efter selve vielsen og inden festen en reception. Det kan ske i hovedbygningen på Nørre Vosborg, for eksempel i riddersalen. Her står tjenere parate til at åbne champagne med sværd. Selve festen kan også foregå i riddersalen, men det sker ikke så tit. Pladsen er begrænset, og på grund af konstruktionen må der ikke danses i salen.

På lørdag er der kun ét bryllup på Nørre Vosborg. Til gengæld holdes der i weekenden seks andre selskaber på herregården.

Besøg Nørre Vosborgs hjemmeside: http://www.nrvosborg.dk/Forside.666.aspx

Flere oplysninger
Direktør Thomas Holme, Hotel Nørre Vosborg, tlf. 9748 4897

Holstebro Pressen udgives af en arbejdsgruppe, som ønsker at udbrede kendskabet til, hvad der foregår på virksomheder, arbejdspladser, institutioner og andre steder i Holstebro Kommune. Kontakt til arbejdsgruppen: niels@stoktoft.dk.

Læs mere her

tags: Danmark, 2008, København, Holstebro, roman, virksomhed, recept, bryllup,

torsdag den 23. august 2012

Brandbiler, politihunde og sikkerhed i børnehøjde

Der er lagt op til en action fyldt dag i sikkerhedens tegn, når Børneulykkesfonden og Tivoli går sammen om at slå et slag for børn og sikkerhed i og udenfor hjemmet. Oplev politihunde i aktion, deltag i Centimeter Maraton i Haven, prøv at få lagt gips på armen og vær vidne til brandslukning når Københavns Brandvæsen og røgdykkerne ruller slangerne ud. Bubber er vært på dagen og Børneulykkesfonden giver gode råd til børn og voksne om hvordan man til daglig skal være opmærksom på sikkerhed. Der vil på dagen blive opsat telte og det sker alt sammen den 25. august fra kl. 12:00

Børn lærer bedst gennem leg, og derfor er vi Børneulykkesfonden glade for at Tivoli åbner op for Sjov med Sikkerhed , da det er rigtig gode omgivelser for børn at lære om og lege med sikkerhed. Og så er det jo ikke kun børnene, der kan lære noget. Som forældre kan vi ikke komme uden om, at der er mange risici, der 'lurer' i hverdagen når børn gennem legen går på opdagelse , siger Henriette Madsen, leder at Børneulykkesfonden.

Masser af blåt blink
På dagen deltager Københavns Brandvæsen, som giver børnene mulighed for at slukke ildebrande med brandslanger, og se hvordan redningsaktioner foregår i samarbejde med Københavns Politi. Der vil også være et Børnehospital, hvor børnene kan møde læger og sygeplejersker og prøve at få lagt gips. Der bliver sikkert også run på Bamsehospitalet, hvor børnene kan få deres bamser behandlet og røntgenfotograferet. Herudover kan alle fordybe sig i sikkerhed med Timon og Pumba i Safety Smart teltet, og for de mindre børn er der rig mulighed for at boltre sig i det store bObles tumleland og på Wheely Bug banen foran den store scene.

Børneløbere indtager haven til Centimeter Maraton
I år afvikles børneløbet Centimeter Maraton for første gang, som er arrangeret af Børneulykkesfonden i samarbejde med Rasmus Klump og DGI Atletik. Alle børn mellem 2-10 år kan gratis tilmelde sig løbet på dagen inden kl. 13.00. Ruten måler 42.195 centimeter eller 422 meter, og Rasmus Klump deltager også. Børnene bliver sendt af sted i to kategorier: Pildskadderne og Gøjerne, hvor førstnævnte er gruppen for de mindre børn, hvor mor eller far må løbe med rundt på ruten. Alle deltagere får udleveret en løbspose og et diplom, når de kommer i mål. Opvarmning på den store scene starter kl. 13.20, og løbet skydes i gang kl. 13.30.


Dagens program 25. august
12.00 Velkomst på scenen med Bubber og Børneulykkesfonden
12.05 Fastklemmelse og Førstehjælp med Kbh s Brandvæsen og Bubber
12.30 Brandslukning med Kbh s Brandvæsen og Bubber
13.00 Højderedning med Kbh s Brandvæsen og Bubber
13.20 Opvarmning Centimeter Maraton på scenen med Rasmus Klump
13.30 Centimeter Maraton afvikles
14.00 Brandslukning for børnene
14.30 Safety Smart på scenen
15.00 Politihunde på scenen med Bubber
15.30 Røgdykkerbane med Kbh s Brandvæsen og Bubber

Læs mere om dagens program og aktiviteter på www.borneulykkesfonden.dk/sjov
For yderligere information, kontakt venligst:

Børneulykkesfonden: Henriette Madsen, Leder, Tlf.: 3037 7722, E-mail: buf@borneulykkesfonden.dk

Tivoli, Torben Plank, Pressechef, Tlf.: 2223 7440 E-mail: tpl@tivoli.dk

Om Børneulykkesfonden
Børneulykkesfonden blev stiftet i 2008 af Codan Forsikring og Odense Universitetshospital (H.C. Andersen Børnehospital og Ulykkes Analyse Gruppen). Begge parter har en interesse og et gensidigt engagement til børn og børns sikkerhed, som danner grundlag for stiftelsen af fonden.

Børneulykkesfonden har en vision om at gøre Danmark til det førende land indenfor børnesikkerhed, og har til formål at formidle forebyggende oplysninger og bidrage til forebyggende indsatser i børnehøjde med henblik på at øge bevidstheden omkring børns sikkerhed og nedbringe antallet af børneulykker. Børneulykkesfondens arbejder indenfor tre indsatsområder, der dækker hjemmet, trafikken samt idræt/fritid.

European Child Safety Alliance
På europæisk plan repræsenterer Børneulykkesfonden Danmark i det europæiske råd for børnesikkerhed, European Child Safety Alliance, hvor 30 lande arbejder tæt sammen for at sikre børn den mulige sikkerhed på tværs af landegrænser. Læs mere på http://www.childsafetyeurope.org/

Læs mere her

tags: hospital, Danmark, euro, 2008, København, politi, Tivoli, Odense, Bubber, trafikken, dykker, ulykker, Europe, sygeplejerske,

onsdag den 22. august 2012

Forlaget Globe udgiver en ny hundebog Vælg den rigtige hund ? Find hunden der matcher af forfatteren David Alderton

Her kan du få gode råd og professionel vejledning, når du skal anskaffe dig en hund. Der er masser af appellerende hunde og hunderacer. Det kan være meget svært at vælge sig en hund. Der findes så mange vidt forskellige hunderacer, at det er vanskeligt at vælge den, der passer bedst til ens temperament, hverdag, bolig og økonomi.

I dette omfattende opslagsværk kan du læse om 130 hunderacer og finde oplysninger om hver races størrelse, temperament, krav til motion og pelspleje, samt om racen har særlige sundhedsmæssige problemer. Det er vigtigt ikke kun at vælge hvalpen efter dens charme, udseende og slet ikke efter størrelse. Hvalpe er overraskende ens i størrelse og type. Men de vokser til nogle mere end andre! Så man kan ende med en hund, som er for stor og stærk, koster for mange penge i foder og kræver for meget plads.

Der er mange andre faktorer end størrelse, som bør overvejes, når den ny hund skal vælges. Det er ikke blot udseendet, der kan variere betragteligt hver race har sin helt egen personlighed, der gennem tiden er blevet tilpasset de krav, som har været stillet til dem i generationer.

Vælg hund efter karaktertræk
Denne bog er forskellig fra andre bøger af samme type, idet hundene ikke er inddelt efter de traditionelle FCI-grupper, men derimod efter udvalgte karaktertræk, såsom hunde, der elsker at løbe , knapt-så-krævende hunde eller super-kloge hunde . Denne opdeling giver kommende hvalpekøbere mulighed for at finde lige netop den race, der passer bedst til deres liv og måde at leve på. Så i Vælg den rigtige hund kan du læse mere om, hvilke hunderacer der for eksempel trives bedst på skødet, helst vil arbejde, elsker at løbe hurtigt og langt eller har en lang og interessant historie.

Bogen er illustreret med mere end 200 fantastiske fotografier.

Billeder og yderligere information kan fås ved henvendelse til Forlaget Globe.


Læs mere her

tags: økonomi, penge, kaffe, Forlag,

søndag den 5. august 2012

Gør skoletiden til en leg med personlige fotoprodukter

Medio august er det igen tid til at begynde på et nyt skoleår.
Netop hos børn i indskolingen er det sejt med specielle skoleting. Skoleudstyr med personlige billeder og barnets navn påtrykt hjælper børnene med at genkende og finde deres ting igen. For at barnet får så god og tryg en skolestart som muligt vælger mange forældre derfor at give deres barn helt personlige skoleartikler med billeder af barnet påtrykt.

Min, din, Hans personligt skoleudstyr bidrager til sjov indlæring
Fotoklistermærker på børnenes skoleting er et hyppigt anvendt produkt.
Foruden skoletasken, sportsposen, hæfter og bøger er der brug for mange andre ting i skolen. En madkasse, en drikkedunk eller et penalhus forsynet med et billede af eleven eller af vennerne er sjovt og anderledes. Eleverne kan dagligt glædes over kollegieblokke, kladdehæfter og deres første studiekalender med personlige billeder og et personligt design.

At få nye venner
Nogle i klassen kender måske allerede hinanden fra børnehaven, men i skolen opstår også nye venskaber. Med ven-/venindebogen fra CEWE bliver det endnu lettere at lære hinanden at kende.

Hardcover-indbindingens sider designes ved hjælp af designskabeloner eller efter egne ønsker. Det hele foregår på computeren med den gratis software fra CEWE, der er let og brugervenlig at anvende. Børnene kan helt selv bestemme, om bogens sider skal være prydet med ballerinaer, heste, natur, dinosaurer, astronauter eller fodboldspillere, som skal motivere deres nye venner til at skrive i bogen.

Det komplette sortiment af skoleprodukter med personlige billeder findes på www.cewe.dk:

- Drikkeflaske (indhold: 0,5 l)
- Madkasse (ca. 18,5 x 12,8 x 4,4 cm)
- Kollegieblok (A4)
- Penalhus (ca. 22 x 12 x 6 cm)
- Fotoklistermærker (fra 3 x 4 cm)
- Ven-/venindebog (ca. 19 x 15 cm)
- Studiekalender (A5)
- Kladdehæfte (A4) sæt med 3 stk.
- Sportspose (33 x 44 cm)

De første skolebilleder
I forbindelse med skolestarten findes mange oplagte motiver til skønne fotos, som bør trykkes og foreviges i en CEWE FOTOBOG: f.eks. barnet med sin nye skoletaske, skolegården, klassekammeraterne og lærerne. Hele indskolingen med arrangementer, fester, udflugter og lign. kan også fastholdes i en flot fotobog og deles med andre.

Der kan tilføjes små personlige historier til billederne, så CEWE FOTOBOGEN bliver et uvurderligt og uerstatteligt minde, når barnet vokser op. Blandt 40 forskellige varianter kan der vælges præcis den CEWE FOTOBOG, der egner sig bedst til formålet.

Fotobøgerne kan efter ønske indeholde fra 26 og helt op til 154 sider. Mange forskellige indbindinger og papirkvaliteter sikrer, at der er et produkt til enhver smag og pengepung.

Bogen er også en oplagt gave til de stolte bedsteforældre eller som fælles julegave til klassen eller klasselæreren!

Læs mere om CEWE FOTOBOGEN, se trykte eksempler og download den gratis software på www.cewefotobog.dk.



Læs mere her

tags: OB, fodbold, computer, julegave, penge, børnehave,

fredag den 3. august 2012

Skolesager med personlige fotos

Et nyt skoleår står for døren og tasken skal fyldes. En online-fototjeneste tilbyder nye muligheder for at gøre skolesagerne individuelle. De får et personligt præg, der sikrer, at børnene passer bedre på deres ting. Billeder af kæledyr, kammerater og ferieoplevelser på mappen eller skoletasken er forbundet med dejlige minder. Når drikkeflasken er forsynet med elevens eget billede, bruges den ikke til at spille fodbold med i frikvarteret, hvis der mangler en rigtig bold. Skoletasken behandles med respekt, når den prydes af barnets foto. FotoInsight udsmykker praktiske artikler såsom skriveblokke, notesbøger og penalhuse med fotos.

I forbindelse med starten på det nye skoleår præsenterer FotoInsight udbuddet af skoleartikler. Eksempler på produkter, som internet-fototjenesten forsyner med kundens egne fotos via den gratis bestillingssoftware FotoInsight Designer eller firmaets websted:
- Kollegieblok (spiralblok A4 - 85 kr.; A5 65 kr.)
- Notesbog (A5, hardcover 104 kr.)
- Penalhus (114 kr.)
- Planlæggning kalender A5 (139 kr)
- Vennebog/venindebog (164 kr.)
- Madkasse til frokosten (74 kr.)
- Aluminium-drikkeflaske (149 kr.)
- Sportpose (74 kr.)
- Børnerygsæk (174 kr.)

Personalisering af produkter med mass customization
Udtrykket mass customization er et oxymoron, dvs. en tilsyneladende selvmodsigelse, der forbinder de modstridende begreber "mass production" og "customization". Udtrykket er inden for de seneste år blevet meget trendy. Kundeindividuel masseproduktion stræber efter at fremstille artikler og serviceydelser iht. individuelle kundeønsker med en effektivitet, som kendes fra masseproduktionen. Udbyderne på det voksende marked for fotogaver, fx FotoInsight, forfølger denne strategi ved at anvende nye teknologier og innovative organisationsstrukturer til udsmykning af massevarer såsom madkasser og kalendere med egne billeder. For at holde udgifterne og leveringstiderne på niveau med sammenlignelige, masseproducerede standardydelser struktureres produktarkitekturen for den enkelte ydelse på en sådan måde, at individualiseringen sker i slutningen af produktionskæden. Der indkøbes standardiserede komponenter, som produceres under anvendelse af skalaeffekter. Eftersom fremstillingen af den individualiserede slutydelse først sker efter ordreindgangen, taler man om en "X-to-order"-produktion. På markedet for gaveartikler med de stærke sæsonbestemte svingninger er der behov for en særlig fleksibel produktion i forbindelse med begivenheder, som får efterspørgslen til at stige, fx julen eller mors dag.

Virkeliggørelse af egne idéer
"Udbydere, som ønsker at overleve på det omskiftelige fotomarked, skal tilrettelægge produktionen, så enhver kunde kan finde nøjagtigt det, han eller hun ønsker" siger FotoInsights direktør Klaas Brümann. Et voksende udbud af både nyttige og rent dekorative artikler individualiseres med kundens egne personlige minder, som er blevet fastholdt i billeder. Brugerne virkeliggør deres egne idéer, som ofte har et kunstnerisk islæt, er æstetiske eller sjove. Den stigende designbevidsthed hos forbrugerne anvendes på en nyttig måde til skoleartiklerne. En hverdagsgenstand, fx et skrivehæfte, som eleven tit ikke værdsætter, får en ny, personlig værdi, når den er individualiseret.

Informationer om FotoInsight
FotoInsight Limited blev grundlagt som en tysk-britisk joint venture i september 2003 i den europæiske højteknologi-region Cambridge. Fotoserviceudbyderen har en komfortabel internet-service, som omfatter udvikling af digitale fotos og plakater samt tryk af fotobøger, fototryk på fotolærred og fotogaver til brugere med Windows, Linux og Mac OS. Billeder, der bestilles hos FotoInsight, trykkes i fem fotolaboratorier med topmoderne udstyr i fire forskellige lande. I de forløbne år er internet-fotoudbyderen vokset hurtigere end den øvrige fotobranche og tilbyder sin service på syv forskellige sprog i 32 lande.

For journalister:
Vi besvarer gerne dine spørgsmål på tlf.nr. +45 36 98 11 03 eller via e-mail: pr(at)fotoinsight.dk. Tag kontakt til os, hvis du ønsker at teste FotoInsights fototjeneste. FotoInsight tilbyder også gavekortkampagner og software tools for dine læsere.

Læs mere her

tags: euro, direktør, internet, 2003, kunst, fodbold, smykker, teknologi, journalist, strategi, organisation, sprog, komfortabel, Design,

onsdag den 1. august 2012

Journalister inviteres til at besøge nyt sportscampingkoncept for familier

SportsCamping er et nyt samarbejde mellem TopCamp Feddet og firmaet Outdoorsports. Konceptet skal tage kampen op med de stadig mere populære udenlandske sportsferier for familier og har ud over en lang række aktiviteter også samvær og sundhed som omdrejningspunkt.

Kan du som journalist være interesseret i at dække arrangementet ved Faxe, der afvikles fra mandag til torsdag i uge 30, bedes du kontakte Maja Helt på tlf. 42 80 50 50.

Aktive oplevelser, man kan være sammen om, optager i stigende grad danske familier. Desværre har den travle familie ikke altid mulighed for at prioritere den slags samvær i lige så høj grad som ønsket i hverdagen, og mange søger derfor i deres ferier at kombinere fysisk udfoldelse og kvalitetstid sammen. Tidligere har man skullet kigge langt efter en mulighed i Danmark, der kombinerer ferie og fastlagte sportsaktiviteter for hele familien, men fra denne sommer findes der et nyt alternativ.

SportsCamping er en aktiv sommerferie for hele familien, hvor man sammen kan prøve kræfter med sjove aktiviteter, som giver smil på læben, sved på panden og masser af gode timer sammen. Hver dag starter med en sund fælles morgenmad, inden dagens aktiviteter skydes i gang, og deltagerne kommer i løbet af de fire aktive dage til at prøve kræfter med GPS-løb, mountainbike, kajakpolo, snorkeldykning, bueskydning og meget mere.

Outdoorsports stiller alt det nødvendige udstyr til rådighed og sørger derudover også for en lejr af opslåede telte lige til at flytte ind i. Virksomheden lover, at professionelle og humørfyldte instruktører står klar til at guide familierne igennem dagens aktiviteter og sørge for grundig introduktion, så alle kan være med.

Det skal være let, attraktivt og med masser af tid til at være sammen, udtaler Søren Telling fra Outdoorsports, der i samarbejde med lejrchef Kasper Kristensen fra TopCamp Feddet ved Faxe har udviklet SportsCamping. Vi starter dagen med en lækker morgenmadsbuffet, så depoterne er tanket op til dagens aktiviteter, og hvor de deltagende familier får mulighed for at lære hinanden at kende, forsætter han og understreger, at der samtidig er masser af tid i programmet uden planlagte aktiviteter, hvor man kan nyde hinanden og benytte nogle af pladsens mange faciliteter.

TopCamp Feddet, der ligger placeret midt i den Sydsjællandske natur ved skov, åbne marker og kilometervis af lækker sandstrand, er ifølge Søren Telling en perfekt ramme om en aktiv ferie for dem, der gerne vil prøve kræfter med familievenlige aktiviteter i det fri. For at vise områdets helt unikke muligheder har vi som en del af programmet indlagt et Adventure Race, hvor familierne kommer til at dyste mod hinanden og selv skal finde vej mellem de forskellige opgaver, der befinder sig på det mere end 1000 hektar store område, fortæller han videre. Alle deltagere på SportsCamping har desuden fri adgang til at slappe af i det nye, overdækkede pool-område, hvor vandet altid er 28 grader varmt.

SportsCamping er tiltænkt familier med børn mellem 12 og 18 år og afvikles over fire dage med masser af aktiviteter. Yderligere information findes på www.sportscamping.dk

--

Outdoorsports ApS med base i Vejle er Danmarks største udbyder af outdoorkurser og har årligt over 2000 deltagere på arrangementer inden for havkajak, mountainbike, løb og andre aktiviteter i ind- og udland. www.outdoorsports.dk

TopCamp Feddet er en 4-stjernet campingplads på Sydsjælland ved sandstrand og skov et godt udgangspunkt for sportsaktiviteter både til lands og til vands. På pladsen er der restaurant, indkøbsmuligheder og en lang række aktiviteter. www.topcampfeddet.dk

--

Billedmateriale

Foto 1: SportsCamping er designet til at give de deltagende familiemedlemmer smil på læben, sved på panden og masser af gode timer sammen. http://www.epicent.dk/Pressemateriale/ODS/ODS-MAF1.jpg

Foto 2: Aktive oplevelser, man kan være sammen om, optager i stigende grad danske familier. http://www.epicent.dk/Pressemateriale/ODS/ODS-MAF2.jpg

Foto 3: Deltagerne kommer i løbet af de fire dage til at prøve kræfter med bl.a. GPS-løb, mountainbike, kajakpolo, snorkeldykning og bueskydning. http://www.epicent.dk/Pressemateriale/ODS/ODS-MAF3.JPG

Foto 4: I det indlagte Adventure Race skal familierne dyste mod hinanden og selv finde vej mellem opgaverne, der er spredt over mere end 1000 hektar. http://www.epicent.dk/Pressemateriale/ODS/ODS-MAF4.jpg

Billederne kan hentes i højopløselige udgaver fra ovenstående placeringer.

Læs mere her

tags: Danmark, restaurant, Vejle, Sydsjællands, udland, journalist, sommerferie,