lørdag den 20. august 2016

Min far er vild med din mor


Sigurd kigger rundt på de andre og siger så: 'MIN FAR ER VILD MED HENDES MOR.' Mens han siger det, peger han på Rose. Nogle af børnene begynder at fnise. Rose ser overrasket ud. 'DET PASSER OVERHOVEDET IKKE!' råber hun så. 'MIN MOR ER STADIG VILD MED MIN FAR.'Sigurd bor alene med sin far. En dag har han nyheder, STORE gode nyheder, som han vil dele i rundkredsen i skolen: Hans far er vild med Roses mor. Men Rose bliver slet ikke glad, da hun hører det, og hun råber, at det ikke passer. Rose håber nemlig stadig, at hendes far og mor kan finde sammen igen.

Min far er vild med din mor er en bog om familier, som skilles ad og sættes sammen igen på nye måder. Om at acceptere skilsmissen og om at komme videre.

Den er velegnet til fælles læsning som udgangspunkt for en god snak mellem børn og voksne både i forbindelse med en skilsmisse og senere, når forældrene finder en ny partner.
Desuden er der bagerst i bogen indført en række gode råd til henholdsvis forældre, stedforældre og pædagoger og lærere, når de skal tage sig af skilsmissebørn.

Min far er vild med din mor er skrevet af Ilona Lammertink, der både som forfatter og som sygeplejerske brænder for børns trivsel, hvilket også ses i bogens tematiske fokus på barnets følelser. Fortællingen er illustreret af Eline vand Lindenhuizen, der med sine naive streger bringer historien tæt på barnelæseren.
Til børn på 4 år og op.

Bogen udkommer d. 28. juli 2016

Min far er vild med din mor // Ilona Lammertink

Læs mere her

tags: 2016, skilsmisse, forfatter, sygeplejerske,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar